Dag 26

31 mei 2019 - Malta, Malta

Na weer lekker uitgeslapen te hebben ben ik voor dat de les voor mij begon met Paula gaan lunchen. Als afscheid voor mijn vertrek. Ik heb een mooi armbandje van haar gekregen als aandenken. Super lief en mooi. Na de eerste les hadden we onze eigen klas. Ik was heel zenuwachtig voor de uitslag.

De test was moeilijk. Ik weet dat ik super veel geleerd heb en het goed en knap van mezelf vind dat ik dit gedaan heb en dat ik heel veel gezien en meegemaakt heb, heel veel leuke mensen ontmoet en veel geleerd over de culturen en nog veel meer. Maar toch wilde ik of hetzelfde niveau of een level hoger. Als dat de uitslag was ben ik al blij. Na 6 weken krijg je normaal de progress test om te kijken of je een level hoger mag. Ik bleef 4 weken dus het zou niet gek zijn als ik gen level hoger had.

Mijn level is B2! Hetzelfde level als waar ik mee begon. Ik was heel erg opgelucht en blij. De diploma is heel mooi en ga ik natuurlijk goed bewaren. We maakte er een mooi momentje van in de klas want 2 andere mensen uit mijn klas gaan dit weekend ook weg. Na school zijn we met een groepje naar een restaurant gegaan om daar pannenkoeken te eten. Die zijn heel lekker daar dus we moesten er heen voordat we weg zouden gaan.

Daarna wilde Janne en ik nog naar het strand om als laatste avondje daar te zijn en wat te drinken. Helaas zat het weer niet mee en begon het al vrij snel te regenen toen we op het strand zaten. We hebben ons avondje maar verder doorgebracht in onze kamer. Toen ben ik gaan slapen want vandaag moest ik weer vroeg op.

Later vandaag schrijf ik de blog van vandaag. Nu is het helaas toch echt tijd om mijn koffer te pakken. Ik besef nog niet helemaal dat het voorbij is. Een heel gek gevoel. Ik heb heel veel zin om weer naar huis te gaan en jullie allemaal weer te kunnen zien en spreken en te vertellen over wat ik allemaal meegemaakt heb hier. Maar ik ga het ook heel erg missen en het zal wennen worden om uit dit leven te stappen. Thuis ga ik verder met engels leren omdat we de lesmaterialen mogen houden en ze online oefeningen hebben om door te studeren.

1. Opa en Oma Paulus:
    31 mei 2019
    Hoi lieve Ivanka, wat fijn om te lezen allemaal, natuurlijk ben je opgelucht over je level, goed gedaan dus! 🌞 Het zal inderdaad niet meevallen om afscheid te nemen van al die lieve mensen, en ja, in ons kleine kikkerlandje is alles anders, maar heeft ook zijn goede dingen toch? 🙉 💋 Nu je laatste daggie, succes en sterkte met afscheid nemen, en je koffer inpakken! We lezen straks graag hoe je laatste daggie is verlopen! 😉 Doeg.. 🦋
  2. Edwin Zijtveld:
    31 mei 2019
    Heeeeeeeeee studiebol!! Super gedaan, diploma in de pocket. Straks thuis verder Engels leren. Heel goed gedaan en dit pakken ze nooit meer af. Mooie herinneringen en vriendschappen gesloten. Koffer inpakken en morgen weer richting Schiphol 👍🏻. Home sweet Home!! Je komt met een 🌞 thuis.
    Goede terugreis en tot gauw. Gr Edwin