Dag 21 (Jeep safari)

25 mei 2019 - Gozo, Malta

Vandaag stond de wekker op 06:55. Dit was best vroeg en we hadden moeite met opstaan maar we hebben het gered want om 07:45 zaten we in de bus. Het was ongeveer 40 minuten rijden met de bus en ongeveer 20 minuten met de boot.

Toen we aankwamen werden we verdeeld over de Jeeps die we zelf mochten rijden. En ja.. sinds ik mijn rijbewijs heb wilde ik dat natuurlijk toch wel even proberen. Maar eerst liet ik iemand anders rijden zodat ik een beetje kon kijken hoe het werkt. Alles zit namelijk aan de andere kant. Ze rijden links en je zit aan de rechterkant. Je moet dus met links schakelen wat best even wennen is.

Onze eerste stop was op een plek waar ze zeewater opslaan om zeezout te krijgen. Dit was heel mooi om te zien en we hebben zelf ook het zout mogen proeven die je alleen daar kan kopen in een klein winkeltje. De eigenaar van dat winkeltje is ook de man die er voor zorgt dat er zeewater in de vakken komt (ik weet niet hoe de opslagplaats heet). Dit doet hij samen met zijn kinderen en kleinkinderen omdat hij al oud is. Gelukkig willen zijn kinderen ook graag dat dit blijft bestaan en helpen ze hem graag.

Toen we daar weggingen om naar de volgende locatie te gaan durfde ik het aan om te rijden. Het was eerst even wennen en een beetje spannend maar het was zoooo gaaf om te doen!! We reden door gebieden waar je met de auto niet mag komen en het was super mooi om daar te rijden. Natuurlijk kon ik niet uitgebreid om me heen kijken want ik moest goed opletten maar we zijn toen op een mooie plek gestopt zodat ook ik en de andere rijders van de andere jeeps van het uitzicht konden genieten.

De volgende stop was bij de Blue window. Wat nu geen Blue window meer is omdat de rotsen zijn ingestort in 2017. We zagen nog wel de rotsen in de zee liggen. We hebben daar een boottocht gemaakt langs de blue window en we hebben door andere hele mooie grotten gevaren. Het was heel gaaf en mooi om te doen. Na de boottocht hebben we nog even rondgelopen op de berg waar we ook konden genieten van hele mooie uitzichten.

De stop daarna was bij een strand. Het strand was super mooi en het zand was een beetje oranje van kleur. We mochten daar een uur rondlopen of zonnen en toen moesten we weer verzamelen bij de jeeps omdat we weer terug gingen naar de Ferry.

Rond 5 uur waren we weer terug in onze kamer. Na het douchen zijn we even wat gaan eten en daarna ben ik lekker mn bed in gegaan want het is best vermoeiend zo’n dag. Mn hoofd zit nog helemaal vol van alle mooie dingen die ik gezien heb dus ik ben nog lekker aan het nagenieten. Morgen gaan we lekker lang uitslapen en dan zien we wel wat we gaan doen op onze laatste zondag. Het weer schijnt niet heel lekker te worden dus ik ben bang dat we wat anders moeten verzinnen dan naar het strand gaan.

1. Mams:
    25 mei 2019
    Opnieuw een superdag.... mooie ervaring en wat goed dat je gelijk bent gaan rijden! 😘👌
  2. Opa en Oma Paulus:
    26 mei 2019
    Hoi, hoi, wat stoer Ivanka dat je de jeep hebt gereden! Gaaf om te zien hoor, en wat een prachtige foto's, supermooi is het daar zeg! 😉 😊 Dat was dus genieten! 🌞 Oei, vandaag de laatste zondag, maak er weer wat leuks van ondanks dat het weer wat minder is! Dikke knuffel, en veel liefs 💋 hoor! 🙋 🤗
  3. Ellen:
    Stoer dat je zelf ook gereden hebt! Mooie ervaring. Enjoy the last sunday there! Love you 💋
  4. Edwin Zijtveld:
    26 mei 2019
    Het was een vroegertje. Je heb lekker van Gozo kunnen genieten. Net je rijbewijs en gelijk links rijden . Stoer en dapper. Weer een ervaring rijker. Geniet van je laatste zondag op Malta🏝🌞👍🏻