Dag 2 (introductie dag)
Vandaag stond ik om 8:15 bij de receptie waar we met alle nieuwe studenten moesten verzamelen om vervolgens met een EF persoon mee te lopen naar de school waar we werden verwacht met andere studenten die net als ik op 5 mei aangekomen zijn. Rond 9 uur waren we bij de EF beach club aangekomen. Wat ook heel erg dichtbij de school en mijn residentie zit.
Hier moest iedereen een sticker op zijn of haar jas plakken met je naam en het land waar je vandaan komt. Daarna werden we in groepjes verdeeld. Elk groepje kreeg een vragenlijst met 5 verschillende categorieën. Elke categorie had 10 vragen. De 5 categorieën hadden elk een kleur van een m&m. We kregen per persoon 2 m&m’s. De vragenlijst ging rond in het groepje. Als je aan de beurt was koos je een vraag uit de categorie met dezelfde kleur van je m&m. De vraag las je hard op voor aan de groep en die beantwoordde je daarna. Op deze manier leerde je je groepje beter kennen.
Na een tijdje werden we geroepen om een Speaking test te doen. Je moest dan alleen met een leraar een klein gesprekje voeren. Zo kunnen ze zien hoe jou engels een beetje gaat en op welk niveau je ongeveer zit. Mijn niveau is B2. Ik zit vanaf morgen dus met mensen in de klas die ook niveau B2 hebben.
Toen iedereen de speaking test gedaan had kregen we een kleine rondleiding door de stad. We liepen naar belangrijke en leuke dingen die goed zijn om te weten. Bijvoorbeeld waar de apotheek is, het busstation, de supermarkt, de school, de clubs en wat restaurantjes. We eindigde deze tour in de school. Hier konden we even wat eten halen. Daarna kon je kiezen of je de middag vrij wilde hebben voor jezelf of dat je ging touren door Malta met een gids. Ik koos om mee te gaan met de tour door Malta.
We gingen de bus in op weg naar Valetta. Dat is de hoofdstad van Malta. Hier kregen we een rondleiding door de stad en daarna kon je zelf een uurtje rondlopen daar. Daarna gingen we verder rondrijden in de bus door mooie plekken van Malta. Het was heel mooi om een indruk te krijgen van Malta op mijn eerste dag.
Toen we weer terug waren op school gingen ik en 3 andere meiden nog wat drinken ergens in de stad. Dat was super gezellig. Ze komen uit: Spanje, Italië en Frankrijk. Daarna zijn we nog naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen. Toen we daar weg waren ging iedereen weer zijn eigen weg naar huis. 2 meiden moesten met de bus naar hun gastgezin en de ander moest naar een andere residentie dan ik. Het was even spannend om alleen door een onbekende stad te lopen naar mn appartement maar Google maps heeft me goed geholpen. Ik heb lekker kunnen bijpraten over vandaag met Jessica (mijn kamergenoot). We hebben samen avond gegeten en nu zit ik lekker op bed en ga ik na deze blog lekker netflix kijken en daarna slapen. Ik begin morgen pas om 13:10. Met mijn eerste les dus ik kijk er heel erg naar uit om heerlijk uit te kunnen slapen.
Tot morgen!

Ook al de nodige mooie plekjes ontdekt op Malta.
Heerlijk uitslapen morgen en pas 13.15 aan de studie.
Wordt nu al jaloers op de mooie foto’s , ziet er fantastisch uit.
Succes morgen met je eerste studie dag!
Sleep well 😴😴😴😴😴😴😴😴
Goodbye Edwin